مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۵
۰ نفر

مهدی امینی: در نظام اداری و اجرایی کشور ما معمولا نقش و جایگاه کارکنان و کارگران در موفقیت‌ها‌ و پیروزی‌ها‌ فراموش می‌شود و در عوض اگر در کار یا پروژه‌ای مشکلی پیش ‌بیاید‌، مدیریت همه‌چیز را به پای ایشان می‌نویسند و‌...

 این‌بار پیش‌از افتتاح بزرگ‌ترین پروژه تاریخ مدیریت شهری کشور -‌یعنی تونل‌توحید- قبل از همه از کارگران و کارکنانی تقدیر و تشکر شد که خاک قطعه‌ای پر از مشکل شهر را به تونلی کیمیا تبدیل کرده‌اند!

این در حالی است که طی نزدیک به ‌3سال گذشته، بالغ‌بر 5‌هزار نفر اعم از مهندس و کارمند و کارگر در سه‌شیفت شبانه‌روزی تلاش کردند تا تونل‌توحید به مرحله افتتاح و بهره‌برداری برسد.

شدت کار و تلاش این کارگران و کارکنان در عمق زمین به‌شدت و گونه‌ای بوده که هر بار توسط مسئولان بازدید و یا نظارتی از تونل انجام می‌شده است با اظهار تعجب و تبریک ایشان همراه بوده و دقیقا به همین دلیل بوده که رییس شورای شهر تهران در آخرین بازدید خود از تونل و آماده‌سازی آن جهت افتتاح‌، ضمن تبریک به مدیریت شهری اظهار می‌دارد: «...کارگران به‌شدت در تونل مشغول کار هستند به گونه‌ای که انسان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و باید بر دست و بازوی آنان بوسه زد...‌»

در فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی‌ توجه به کارگر و افراد زحمتکش کاملا مورد‌تاکید است تا جایی که در حدیثی اشاره شده ‌، دستمزد کارگر را پیش از آن‌که عرق وی خشک شود‌، پرداخت کنید. تاکید بر این فوریت و اهمیت آن تنها از منظر پرداخت دستمزد نیست‌، بلکه توجه به این جایگاه و ارزش نهادن معنوی بر آن بسیار مهم‌تر و حتی ارجح‌ است.

برگزار کردن جشن برای تقدیر و تشکر از کارگران و کارکنان شاغل در تونل‌توحید،پس از ‌3سال کار شبانه‌روزی، طاقت‌فرسا، خطرناک، فرسایشی و البته همراه با افتخار و غرور، سنتی حسنه و احتمالا بدیع و نوآورانه بود که می‌تواند به همه ترین‌ها‌ی تونل‌توحید اضافه شود.

مدیریت شهری تهران می‌تواند ضمن با‌شکوه‌تر برگزارکردن این جشن، شرایطی را فراهم آورد که از این پس در همه طرح‌ها‌ و پروژه‌ها‌ی شهری و یا لااقل در پروژه‌ها‌ی سنگین و نیمه‌‌سنگین شهر، تقدیر و تشکر از کارگران و کارکنان به رویه‌ای جاری و جزو شرح وظایف مدیریت پروژه‌ها‌ تبدیل ‌شود.

قطعا این رویه نو و هوشمندانه و حسنه، شرایطی را فراهم می‌آورد که از این پس کارگران زحمتکش شهری با دقت، تلاش و امیدواری مضاعفی در محیط کاری خود حاضر شوند و به تبع ‌آن طرح‌ها‌ و پروژه‌ها‌ در حداکثر سرعت و کیفیت به نتیجه و بهره برداری برسند.  تهران، مدیریت شهر تهران، شهروندان تهران و کارگران زحمتکش این شهر، همگی شایسته این بهترین‌ها‌ هستند.

کد خبر 96999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز